W lutym dzieci klas pierwszych brały udział w eksperymencie związanym z „ożywieniem pająka” na folii aluminiowej i starały się uwierzyć, że to nie są czary. W tym eksperymencie wystarczy wykorzystać marker do białej tablicy, który ściera się suchą gąbką (sucho-ścieralny), blachę do pieczenia i folię aluminiową. Malujemy pająka na folii aluminiowej umieszczonej w blasze do pieczenia, podlewamy wodą i pająk odrywa się od podłoża. Do tego eksperymentu można wykorzystać do zabawy słomki do picia, dmuchać w wybranego pająka i zorganizować wyścig pająków.
Uczniowie również sprawdzali „Czy kartka papieru utrzyma szklankę wody?” W tym eksperymencie zostały wykorzystane kolorowe kartki, woda, miska, różne naczynia.
W ostatnim tygodniu lutego dzieci badały „Dlaczego brokat skacze?” Wykorzystały do tego eksperymentu kubeczek, brokat, plastikowe naczynie, śniadaniowy woreczek, gumkę recepturkę, drewnianą łyżkę. Uczniowie uderzając drewnianą łyżką w plastikowe naczynie tworzyły falę dźwiękową, która wprowadziła brokat w ruch. Brokat zaczął podskakiwać.
Każdy eksperyment dostarczał nam dużo radości.
Joanna Kacprzak